Έλεγχος μετά την χειμερινή απενεργοποίηση του σκάφους και πριν τον απόπλου

Θα πρέπει να κάνουμε πάντα μία βόλτα γύρω από το σκάφος ώστε να ελέγξουμε γιά τα ακόλουθα:

  • Κατάσταση της γάστρας και του καθρέπτη, έλεγχος για ρωγμές (κράκς) και γενικά για αραχνιάσματα ή χτυπήματα στα πολυεστερικά μέρη.
  • Κατάσταση των αεροθαλάμων, έλεγχος για φθορές και ξεκολλήματα στα μπαλόνια ή τις φάσες.
  • Γενικός έλεγχος του τρέιλερ, άξονες, ρουλεμάν, ζάντες, ελαστικά, χούφτα κοτσαδόρου, ροδάκια, φρένα, φώτα, μεταλική κατασκευή και γενική εμφάνιση. Καλό είναι να γίνεται αποσκωριασμός και επικάληψη με κρύο γαλβάνι.

Ελέγξετε τους κινητήρες.

  • Αφαιρέστε τα καλύμματα των κινητήρων. Ελέγξετε περιμετρικά τον κινητήρα και παρατηρήστε για οτιδήποτε δεν φαίνεται να είναι στη θέση του ή είναι αποσυνδεδεμένο. Ελέγξτε τον κορμό και το πόδι του κινητήρα και ψάξτε για σημάδια διαρροών.
  • Γυρίστε την προπέλα με το χέρι και βεβαιωθείτε ότι κατά την περιστροφή δεν ακούγεται κάποιος ασυνήθιστος θόρυβος.
  • Ελέγξτε για διάβρωση γύρω από τον κινητήρα και την κατάσταση των ανοδείων.
  • Ελέγξτε με τον δείκτη την στάθμη λαδιού καθώς και την ποιότητα του λαδιού. Μυρίζει σαν καμένο; Εχει την σωστή υφή; Μήπως είναι μαύρο; Μήπως έχει άσπρες κηλίδες ή μήπως έχει γαλακτοποιηθεί; Αυτά είναι πράγματα που πρέπει να έχετε στο νου σας πριν δοκιμάσετε να ξεκινήσετε την μηχανή σας.
  • Ελέγξτε τις μπαταρίες για την σωστή παροχή ρεύματος του σκάφους. Είναι επαρκές; Λειτουργεί το trim του κύριου κινητήρα;
  • Συνδέστε την μηχανή με την παροχή νερού χρησιμοποιώντας τα ακουστικά και βάλτε μπροστά. Ελέγξτε ότι ο κινητήρας λειτουργεί σωστά χωρίς κραδασμούς και ψάξτε για πιθανές διαρροές.

Ελέγξετε τα όργανα των κινητήρων.

Παρατηρήστε τα όργανα του κινητήρα και βεβαιωθείτε ότι δεν ανάβει κάποια προειδοποιητική λυχνία και δεν ακούγεται ο βομβητής. Δείτε το βολτόμετρο και σιγουρευτείτε ότι η μπαταρίες σας φορτίζουν σωστά. Μετά από μεγάλη περίοδο ακινησίας είναι πολύ καλό να φορτίσετε πλήρως τις μπαταρίες του σκάφους ακόμα και αν δείχνουν ότι έχουν επαρκές ρεύμα για την μηχανή και τα όργανα του σκάφους.

Ελέγξετε τις καλωδιώσεις του σκάφους.

Υπάρχουν οξειδώσεις στις άκρες των καλωδίων; Είναι οι ακροδέκτες στεγνοί; Αν υπάρχουν καλώδια με μονωτική ταινία ή πλέκονται μεταξύ τους, αργά ή γρήγορα θα δημιουργηθεί πρόβλημα.

Ελέγξετε τα καύσιμα.

Η βενζίνη εμπεριέχει 10% αιθανόλη και πολύ πιθανό να έχει μαζέψει υγρασία. Το νερό στον κινητήρα μπορεί να δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα. Αν έχετε αρκετά καύσιμα από το προηγούμενο καλοκαίρι καλό είναι να προσθέστε κάποιο βελτιωτικό καυσίμου στην κατάλληλη αναλογία. Αν έχετε λίγα καύσιμα γεμίστε τη δεξαμενή με καινούργια βενζίνη.

Ελέγξετε το σκάφος εσωτερικά

  • Ανοίξτε την πόρτα της καμπίνας. Εάν μυρίσετε αέριο, βενζίνη ή υγρασία, τότε πρέπει να γίνει έλεγχος στο σκάφος για να επισκευαστεί πριν την χρήση.
  • Κοιτάξτε την ταπετσαρία στην καμπίνα. Επιθεωρήστε το κάτω μέρος των μαξιλαριών για πρασινάδες. Αυτό σημαίνει πως υπάρχουν μικροοργανισμοί μέσα στον αφρό των μαξιλαριών.
  • Παρατηρήστε μήπως λείπει κάτι; Μια βίδα ή ένα παξιμάδι; Ελέγξτε για τυχόν τρύπες που μπορεί να δείχνουν πως κάτι λείπει. Μπορεί να λείπει και κάτι διακοσμητικό στο σκάφος όπως μια ταινία ή μια ταμπέλα. Βεβαιωθείτε πως δεν σας λείπει τίποτα χρήσιμο.
  • Ελέγξτε τις τέντες του σκάφους. Δείτε αν τα κουμπιά είναι καθαρά, χωρίς οξειδώσεις από αλάτι και αν κουμπώνουν. Προσέξτε τυχών τρύπες ή φθορές που κατά τη διάρκεια των ταξιδιών μπορεί να επιδεινωθούν και να σχίστεί η τέντα.
  • Ελέγξτε τα σωσίβια. Είναι σημαντικό να είναι σε καλή κατάσταση και να έχουν την απαιτούμενη σήμανση με τα διακριτικά του σκάφους αλλά και τα απαιτούμενα, σφηρίχτρα και φωσφορούχες ταινίες.
  • Ελέγξτε τα σωστικά του σκάφους. Οι ημερομηνίες λήξης των βεγγαλικών και του καπνογόνου σας θα πρέπει να είναι σε ισχύ και να προβείτε σε αντικατάσταση όσων χρειάζονται.

Προετοιμασια σε θεματα ασφαλειας

  • Το Quickstop, καλό είναι να έχει μακρύ κορδόνι και να φοριέται στον μηρό, για ελευθερία κινήσεων των χεριών και απαραιτητα ένα εφεδρικό.
  • Σωσίβια για όλους τους επιβαίνοντες σύμφωνα με την άδεια του σκάφους
  • Η πλωτή άγκυρα θα πρέπει να είναι έτοιμη προς χρήση με το σχοινί της και σε εύκολο και άμεσα προσβάσιμο σημείο
  • Ελεγχος σε φωτοβολίδες ,καπνογόνα, πυροσβεστήρες και κόρνα
  • Αδιάβροχο / στεγανό σακίδιoόπου θα τοποθετήσουμε το κινητό που έχουμε αποθηκεύσει κάποια τηλέφωνα άμεσης ανάγκης , και προαιρετικά μια πυξίδα με δυνατότητα διόπτευσης . Σε κάποιες περιπτώσεις ακραίων συνθηκών ταξιδιού καλό θα είναι να υπάρχει και ένας πλαστικοποιημένος χάρτης της περιοχής πλεύσης καθώς και ενα μπουκάλι νερό και λιγοι ξηροί καρποί.
  • Ρεζερβουάρ βοηθητικής . Θα πρέπει να είναι εύκολα προσβάσιμο (ακόμη καλύτερα μόνιμα συνδεδεμένο με την βοηθητική) και στην περίπτωση που έχουμε πρόγνωση με κυματισμό καλό είναι αν έχουμε δίχρονη μηχανή να έχουμε κάνει την ανάμιξη εκ των προτέρων .
  • Υπαρξη βασικού φαρμακείου σκάφους
  • Υπαρξη βασικής εργαλειοθήκης και ανταλλακτικών όπως μπουζί, ασφάλειες , λάμπες, σωλήνα παροχής καυσίμου και σφιγκτηράκια
  • Εφεδρική προπέλλα και κλειδί για την αλλαγή της
  • Εφεδρική άγκυρα
  • Σχοινιά για ρυμούλκηση
  • Κιτ επισκευής μπαλονιού
  • Χειροκίνητη τρόμπα υγρών
  • Επάρκεια λαδιών στην περίπτωση δίχρονης κυρίας μηχανής, βεβαιωθείτε για το που θα μπορέσετε να ανεφοδιαστείτε
  • Εφεδρικά κλειδιά της μηχανής

Πάντα πρέπει να βρίσκονται μέσα στο σκάφος και να είναι εύκολα προσβάσιμο στον κυβερνήτη: μια μάσκα, ενα μαχαίρι, φακός, γάντζος, εφεδρική τάπα και νιτσεράδα.